Riksdekkende kampanje

12. september, dagen etter stortingsvalget i 2017, lanserte Næringsvekst 2020 kampanjen «Vi valgte Drammen». Målet var at bedriftsledere, arbeidstakere og arbeidssøkere skulle rette oppmerksomheten mot Drammen.
Kunde:
Drammen Works v/ Drammen kommune
Case:
Webutvikling
Tjenester:
Design
Innhold
Metoder
Workshop, strategisk design og webutvikling.
Tjeneste-ikoner:

Case

Kunden for dette prosjektet er «Drammen Works», som er ansiktet utad for prosjektet Næringsvekst 2020. Dette er igjen organisert av Drammen kommune og næringslivet i Drammensregionen.

Kampanjen skulle synliggjøre noen av de gode argumentene for å drive næringsvirksomhet i Drammen.

Målgruppe og kanaler

Målgruppen skulle trigges ved å vise frem et knippe suksessfulle Drammensbedrifter.

Virkemiddelet var fire artikler med fokus på bedriftene sine unike historier og hvorfor de, som enkeltmennesker og bedrift, har valgt å etablere seg i Drammen.

Budskapet ble kommunisert gjennom sterk digital synlighet, dialog i sosiale medier og fire helsider i Aftenposten.

Teamwork

I samarbeid med Bing Design utformet vi konsept og kommunikasjonsplan for kampanjen.

NYG utførte den grafiske utformingen av kampanjemateriellet, i tillegg til å programmere landingssiden på web. Bing Design stod bak konseptets grunnidé, tekstforfatting og var med gjennom hele prosessen for å sikre at konseptet ble tatt ut på beste måte i de ulike medieflatene.

TIBE Drammen gjorde en eminent jobb med å spre kampanjen på digitale flater og Facebook. Fotograf Torbjørn Tandberg tok bildene som ble benyttet.

Vil du vite mer?

Ønsker du å vite mer om prosessen, eller lurer du på noe annet?

Tjenester

Ønsker du å lese mer om våre tjenester som er benyttet i dette prosjektet, eller om noen av de andre tjenestene vi tilbyr?

Fremst

Først og fremst flinke folk
Brand
Fremst Fremst

Ski NM 2020

En sprek folkefest
Prosjekt
Ski NM 2020 Ski NM 2020

Sandsbråten Panorama

Markedsføring av Sigdals beste utsikt
Prosjekt
Sandsbråten Panorama Sandsbråten Panorama