Vårt samarbeid med Sandsbråten Panorama startet lenge før det første spadetak ble tatt. Målsetningen var enkel, men utfordrende: Sandsbåten Panorama skal være «på alles lepper». Oppskriften ble da å sette sammen et bunnsolid konsept, for så å skape oppmerksomhet gjennom helhetlig og gjennomført synlighet.
Profil
Vi designet en typografisk logo til Sandsbråten da det var viktig at navnet på lokasjonen for boligprosjektet var i fokus. Det ble tatt utgangspunkt i en klassisk seriff font. Deretter delte vi opp bokstavene for å gi logoen et mer moderne utrykk. Symbolikken viser til "deler som kommer sammen", på samme måte som konstruksjon, arkitektur og et boligprosjekt.
En nøytral fargepalett sikret at 3D-tegningene av boligene og området kom i fokus. Den mørkegrå fargen fremmer det eksklusive ved Sandsbråten Panorama og gir logoen et mykere utrykk når den brukes på lys bakgrunn.
En av elementene som går igjen i profilen er en silhuett av horisonten man kan se fra boligfeltet. Silhuetten av Sigdals mest kjente fjell, Andersnatten, ble det naturlige midtpunktet.
Eventyrlig innhold
Vi tok med oss konseptet videre inn i design og utvikling av websiden. Den skulle friste potensielle kjøpere med store illustrasjoner, innbydende tekster om området og gi kontinuerlig oppdatering av prosjektets status gjennom en tidslinje.
I tett samarbeid med SoMe-byrået Communicated by Siril produserte vi engasjerende innhold til websiden, Facebook-siden og annonseringen.
I mange år har dette boligprosjektet bare vært en drøm. Nå har vi endelig startet salget av tomter og kjedede eneboliger! NYG har vist stort eierskap og bidratt sterkt til oppmerksomheten og interessen rundt Sandsbråten Panorama.
Timelapse og trykksaker
I prosjektet fikk vi virkelig bruk for vår allsidighet og helhetlige tankegang. Vi laget timelapse-video, tok bilder, kodet websiden, designet profilen, utformet trykksaker og drev digital markedsføring - for å nevne noe.
Strategiske Facebook Ads
For å treffe målgruppen best mulig satt vi opp ulike annonsegrupper og tilpassede annonser til hvert segment. På denne måten ble de ulike segmentene eksponert for skreddersydde salgsargumenter. Videre skulle retargeting-annonser oppmuntre potensielle kunder til å avtale en befaring av tomtene.
Strategisk Facebook-annonsering, kombinert med verdifullt organisk innhold, ble nøkkelen til høy oppmerksomhet. Lokalt var Sandsbråten Panorama "på alles lepper".
Vil du vite mer?
Ønsker du å vite mer om prosessen, eller lurer du på noe annet?