En elektrisk merkevare

Krøderen Elektro er et kjent navn i bransjen, spesielt på Østlandet, og er størst innen elektrotjenester i Buskerud. Profilen trengte et løft for å stå i stil med deres utvikling. Vi fikk i oppdrag å rebrande selskapet.
Kunde:
Krøderen Elektro AS
Case:
Visuell identitet
Tjenester:
Strategi
Design
Utvikling
Innhold
Film og foto
Annonsering
Metoder
Strategisk arbeid, utvikling av visuell profil, ny webside, lanseringskampanje, foto, film, print og dekorløsninger.

Utfordring

Krøderen Elektro kom til oss med en visuell profil som ikke skilte seg ut fra konkurrentene.

Profilen fremmet ikke verdiene til bedriften og var vanskelig i bruk. Den største utfordringen var synlighet. Det ble brukt betydelige midler på markedsføring, uten gode resultater. 

Ikke tid til å lase caset? Spill av lanseringsfilmen.

En grundig prosess

For å bygge en solid strategisk grunnmur ble det gjennomført befaringer på byggeplass og intervjuer med alle ledd i bedriften. Fra lærling og elektrikere til gründere og ledelse.

Retning mot fremtiden

Ø’en i den endelige logoen er logoens ikon. Ikonet er laget etter inspirasjon fra en pil og et lyn. Pilen peker opp og frem for å visualisere Krøderen sine verdier, som energi, kraft, effektivitet og innovasjon.

Farger med energi

Den marineblå fargen er en variant av Krøderen sin forrige fargeprofil. Denne fargen symboliserer intellekt og seriøsitet. Fargen cyan er tatt direkte fra elektrisitet. Denne fargen ser man ofte forbundet med strøm, lyn og energi.

Nettsider med spenning

Parallelt med profilarbeidet ga vi websiden til Krøderen et betydelig løft. Den gamle websiden var lite intuitiv og preget av tungt tekstinnhold. Den nye websiden gir en bedre formidling av Krøderen sitt tjenestespekter og kompetanse.

Besøk nye eke.no

Bilde+tekst: Besøkende eke.no

19 % økning i antall besøkende

Statistikken fra Google Analytics viser at eke.no har oppnådd 19 %* flere besøk siden lanseringen av den nye websiden.

Tiltak innen søkemotoroptimalisering (SEO) har resultert i 40 %* flere besøkende fra organiske søkeresultater. 

*Tallene er hentet 90 dager før lansering og 90 dager etter.

Bilde+tekst: Google søk

Google Ads

For å sikre god synlighet på relevante søkeord ble det gjort oppgraderinger på Google-annonseringen til Krøderen. Med identisk budsjett som tidligere opplever Krøderen en dobling i trafikken fra Google betalte søk. Samtidig blir de truffet på flere relevante søketermer enn tidligere. 

Jeg synes logoen er blitt moderne og stilfull, noe som gjør at arbeidsklærne blir til et plagg jeg gjerne bruker utenom jobb også. Denne logoen er noe de fleste vil kjenne igjen og legge merke til.
Benjamin Nikolaisen
elektriker i Krøderen

Vil du vite mer?

Ønsker du å vite mer om prosessen, eller lurer du på noe annet?

Tjenester

Ønsker du å lese mer om våre tjenester som er benyttet i dette prosjektet, eller om noen av de andre tjenestene vi tilbyr?
Se andre prosjekter

Easify

En ny tid, en ny merkevare
Brand
Easify Easify

iSigdal

Storytelling i Sigdal
Brand
iSigdal iSigdal

Skiguard webside

Elegante websider
Brand
Skiguard webside Skiguard webside