Når målet er å ha det bra!

Feelgood er et folke­helse­kon­sept som har vokst frem til å bli Norges 3. største treningssenterkjede. NYG fikk i oppdrag å re-brande hele konseptet.
Kunde:
Shapemaster Skandinavia AS
Case:
Visuell identitet, web
Tjenester:
Strategi
Design
Utvikling
Film og foto
Innhold
Metoder
Strategisk arbeid, visuell identitet, design og webside

Utgangspunktet

Feelgood har gått fra ett senter i 2015 til totalt 43 sentre i 2019. Feelgood har skapt et konsept som endrer menneskers liv og helse. Som de selv beskriver det: "Feelgood er til for at mennesker skal kunne ha det bra!". 

Med 5 års konstant vekst og store ambisjoner for årene som kommer ble det viktig for Feelgood å etablere en tydeligere posisjon i markedet. Vi tok utfordringen.

Utgangspunktet

Tett samarbeid gir unike resultater

Feelgood har re-definert hvordan et treningssenter bør fremstå for at ulike mennesker skal ha det bra. Verdigrunnlaget i Feelgood er unikt og annerledes enn andre treningssenterkjeder. Identiteten til selskapet har blitt til over tid, og utviklet seg i takt med veksten.

Når NYG fikk i oppgave å re-brande selskapet var det viktig for oss å komme frem til kjernen av Feelgood. Hvem er de egentlig? Og hvilken betydning har de for kundene sine? 

Se film om prosessen

Som en del av vår nettserie har vi laget en kort episode hvor vi forteller om prosjektet.

Her gir vi deg et innblikk i hvordan vi har jobbet tett sammen med Feelgood for å komme frem til den nye identiteten.

Når målet er å ha det bra

I stedet for å fokusere på kropp og utseende fokuserer Feelgood på "å ha det bra". Målgruppen til Feelgood er bred, men med størst fokus på de eldre som ikke føler at de passer inn på et vanlig treningssenter. 

Driverene av Feelgood sine sentre i Norge og utlandet er helt vanlige mennesker som ønsker å gjøre en forskjell. Derfor ble det svært viktig at profilen skulle være enkel i bruk, i alle aspekter av markedsføring og profilering. Vi kaller det "Feelgood-enkelt".

Grundig innsikt og testing

Å utvikle en visuell identitet for en så stor kjede krever grundig innsikt - alt fra kjennskap til selskapet, et dypdykk i deres verdier og menneskene bak produktet. Gjennom grundig innsikt, befaringer og tett kommunikasjon ble NYG "en del av Feelgood". På den måten kunne vi utfordre selskapet til å tenke annerledes og langsiktig i etableringen av en internasjonal merkevare innen trening og helse. 

Logoen

Logoen til Feelgood er basert på uttrykket som de selv har skapt siden starten. Vårt mål ble å lage en logo som var enklere, myk og balansert. Med mål om å lage alt "Feelgood-enkelt" er ikonet designet så enkelt at den kan tegnes på en islagt bilrute.

Ikoner

Som en del av identiteten har vi designet ulike ikoner til å understreke mange av fordelene med Feelgood. Samme ikon-stil blir benyttet også i andre sammenhenger. 

Brukervennlige websider

Websidene til Feelgood er laget på CMS plattformen Umbraco, og er rigget for utvikling og vekst. Hvert senter har en egen underside, med mulighet for tilpasset innhold. Websidene vil på sikt bli lansert med flere språk.

Profilering av sentre

Med sentre over hele landet, i mange ulike lokaler, ble det viktig å gjøre profileringen fleksibel og enkel i bruk. NYG har bidratt med testing og utforming av ulike profilløsninger. 

Vil du vite mer?

Ønsker du å vite mer om prosessen, eller lurer du på noe annet?

Tjenester

Ønsker du å lese mer om våre tjenester som er benyttet i dette prosjektet, eller om noen av de andre tjenestene vi tilbyr?
Se andre prosjekter

Sandsbråten Panorama

Unikt eiendomsprosjekt i Sigdal
Prosjekt
Sandsbråten Panorama Sandsbråten Panorama

FLAGET

Helhetlig samarbeid
Brand
FLAGET FLAGET

Støperigata

Idyllisk boligprosjekt
Prosjekt
Støperigata Støperigata