Konsept

Vårt råmateriale er innsikt og idéer. Resultatet er et konsept - en idé med en plan. Vi utarbeider konsepter for visuelle identiteter, kampanjer, eventer, reklamefilmer, messestands og mye mer.

Vi hjelper deg med riktig konsept

En idé er ikke nok

NYG elsker gode idéer. Men en idé i seg selv er sjelden nok. Dersom en idé skal skape verdi må den formes og utvikles. Den må bli til et konsept.

 

Spørsmål for å definere et konsept er: Hvem skal ideen treffe? Hvilken opplevelse vil du skape hos de du treffer? Hvordan skal budskapet stemme overens med markedsstrategien din?

Hva er et konsept?

Et konsept kan være som mangt. For eksempel et konsept for en helt ny merkevare, eller et frittstående konsept innenfor en allerede etablert merkevare.

Utgangspunktet er en problemstilling. «Hvordan skal vi differensiere vår nye visuelle profil fra konkurrentene?» eller «Hvordan kan vi skape oppmerksomhet rundt åpningen av vår nye avdeling?».

Aldri litt av alt

Husk, et konsept trenger ikke alltid å være revolusjonerende. Folk legger merke til det som er ekte – noe de kan relatere seg til. Noe som har en verdi, kanskje noe som underholder. Da trenger du et definert konsept, ikke litt av alt. For som Kopperud i NRK serien Side om side sier: «Litt av alt – det er det dummeste du kan gjøre». 

Går du med en idé til et konsept?

Snakk med Sondre, han har jobbet med utvikling av konsepter i mange år. 

Prosjekter der vi leverte konsept

iSigdal

Storytelling i Sigdal
Brand
iSigdal iSigdal

Vi valgte Drammen

Riksdekkende kampanje
Prosjekt
Vi valgte Drammen Vi valgte Drammen

Støperigata

Idyllisk boligprosjekt
Prosjekt
Støperigata Støperigata